Case Eerika Consulting
- Essi Järvinen
- 14.9.
- 2 min käytetty lukemiseen
Päivitetty: 25.9.

Rakennuttamiseen, valvontaan ja rakentamisen asiantuntijapalveluihin erikoistuneen Eerika Consulting erottuu ihmisläheisyydellä. Kuuden vuoden kovan kasvun jälkeen oli aika toteuttaa laadullinen asiakastyytyväisyyskysely, jossa selvitettiin yhteistyössä Rog Partnersin kanssa, mitä mieltä asiakkaat aidosti Eerika Consultingista ovat.
Tietoa yrityksestä
Eerika Consulting on vuonna 2018 perustettu rakennuttamiseen, valvontaan ja rakentamisen asiantuntijapalveluihin erikoistunut konsulttitoimisto, joka auttaa asiakkaitaan onnistumaan rakennushankkeessa ja kiinteistönpidossa. Korjaushankkeissa yritys toimii asiakkaan apuna aina hankesuunnitelman laatimisesta korjaushankkeen valvontaan ja takuuaikaan. Uudisrakentamisen hankkeissa yrityksen rooli on toimia rakennustyön tarkkailijana ja taloyhtiön tai kiinteistönomistajan asiantuntijana takuu- ja vastuuasioissa.
Eerika Consultingin asiantuntijat omaavat laajan osaamisen, tinkimättömän asenteen tilaajan edunvalvontaan sekä ratkaisukeskeisen otteen hankkeen eteenpäin viemiseen.
Tavoite: Varmistaa tasalaatuinen asiakaskokemus
Yrityksen perustamisesta lähtien Eerika Consulting on korostanut ihmislähtöisyyttä kantavana voimavaranaan. Toimintaa ohjaavat osaaminen, yhteistyötaidot, parhaat ihmiset ja hyvä maine. Kasvettuaan nopeasti yli neljä miljoonaa vaihtavaksi yritykseksi, joka työllistää yli 30 henkilöä, Eerika Consulting halusi varmistaa luotettavasti, miten asiakaskokemus näyttäytyy ja millaisia vahvuuksia tai kehityskohteita yrityksellä sen asiakkaiden mielestä on. Kumppaniksi valikoitui Rog Partners.
“Ensi tapaamisesta asti tiedettiin, että halutaan edetä kyselyyn juuri Rog Partnersin kanssa! Essillä oli niin hyviä näkemyksiä ja selvästi osaamista asiakaskyselyn suunnitteluun. Se teki vaikutuksen ja lisäksi Essin pirteä ja iloinen tyyli antoi heti varmuuden, että asiakkaat varmasti nauttivat Essin tekemästä haastattelusta”, kertoo Eerika Hyry, Eerika Consultingin toimitusjohtaja.
“Vaikka meidän toimiala oli Essille vieraampi, pystyi hän uskomattoman nopealla tavalla ymmärtämään perusasiat ja sai haastatteluissa paljon hyödyllistä tietoa esiin ja osasi raportoida meille juuri oikeita ja tärkeitä asioita”, jatkaa Hyry.
Tulokset: Poikkeuksellisen korkea NPS ja vahvistus hyvälle maineelle
Projekti toteutettiin marras–joulukuussa 2024, ja puhelimitse tehdyn kyselyn vastausprosentti oli poikkeuksellisen korkea. "Essi onnistui saamaan asiakashaastatteluja sovittua huomattavasti enemmän kuin osasimme koskaan odottaa," kertoo Hyry.
Eerika Consultingin NPS-arvosana oli vaikuttava 80, joka luokitellaan erinomaiseksi tulokseksi. Yritys sai vahvistuksen siitä, että sen maine on alalla vahvasti positiivinen, ja suositteluilla on merkittävä vaikutus uusien projektien kotiuttamisessa. Erityistä kiitosta saatiin viestinnästä ja ihmisläheisestä lähestymistavasta. Vastaajat mainitsivat, että on tärkeää olla selkeä asukkaille ja määrätietoinen urakkaneuvotteluissa. Kaikkinensa vastaajat kokivat, että sekä palveluiden muotoilussa että toteutuksessa on onnistuttu huomioimaan taloyhtiöiden tarpeet.
Tulosten pohjalta laadittiin selkeä raportti, jonka läpikäynnin jälkeen suunniteltiin johtoryhmän kanssa koko yritykselle kohdistettu purkutilaisuus ja kehitystyöpaja.
"Henkilöstö osallistui innolla asiakastyytyväisyyden parantamisen keinojen pohdintaan, ja Essin esiintyminen sai runsaasti kiitosta. Kokonaisuudessaan yhteistyö Rog Partnersin kanssa oli erittäin sujuvaa ja miellyttävää," Hyry kertoo.
Eerika Consultingin tulokset olivat erinomaisia kaikilla mittareilla, ja kaikki vastaajat voisivat valita yrityksen uudelleen. Jatkossa yritys voi toistaa kyselyn vuosittain ja seurata, miten laatu ja asiakaskokemus kehittyvät yrityksen kasvaessa ja projektien määrän lisääntyessä.

